Seřízení řazení

Doporučujeme přečíst všem novým návštěvníkům fóra, na spoustu vašich dotazů naleznete odpověď zde.
Uživatelský avatar
Tydou
Diskutér - Spamer
Diskutér - Spamer
Příspěvky: 2122
Registrován: ned zář 28, 2008 9:18 pm
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Seřízení řazení

Příspěvekod Tydou » čtv říj 25, 2012 1:49 pm

Pokud máte vyndanou převodovku a rozpojený řazení nebo to potřebujete jen přenastavit, tak tady je menší návod.

V první řadě je lepší eliminovat velký hrk samotné kulisy, jsou dvě možné varianty. Jedna varianta je s gumovým kroužkem, který stačí dát nový nebo případně ho podlepil několika závity el. pásky nebo druhá varianta s plastovou koulí, která má takové drážky a do nich jde nastrčit kousek gumy a tim jí trochu roztáhnout tak, aby přestala hrkat.

Obrázek

Pokud chcete kratší celou řadící páku tak stačí sehnat třeba z Astry G, ta je o dobrý 2-3cm kratší.

Další velká vůle je v samotném mechanizmu řazení a to v dílech 5,6,7 a vymačkaný čep 11. Díly 5-7 mi soustružník vytočil ze silonu aby machanizmus dělal jen otáčivý pohyb, protože origo je nějaká pěnová guma, která je vymačkaná. Čep 11 jsem dal nový a je o dost lepší než původní, origo je plechový výlisek a nový trochu modernější už z pořádného materiálu.

Obrázek

Samotné nastavení řazení je už brnkačka.

Povolte si šroub M8, který spojuje tyč řazení s mechanizmem řazení.

Obrázek

Pak nastavte řadící páku v neutrální poloze úplně vlevo tak, aby se vám kryly otvory v páce a tom "domečku". Mezi sebou je zaaretujte šroubem M5 nebo vrtákem velikosti 5.

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Na převodovce vyjměte špunt, který je u převodovek F28 a F25 hned nad táhlem samotné převodovky a u převodovek F16-F20 kousek vedle

F16-F20

Obrázek

F25 a F28

Obrázek

Celé táhlo natočíme kousek proti směru hodinových ručiček a při tom vsouváme opět delší šroub M5 nebo vrták do otvoru po špuntu dokud nezapadne do otvoru v táhle.

Obrázek

Obrázek

Takto máme nastavenou kulisu i mechanizmus ve správných polohách a můžeme utáhnout šroub M8, aretační přípravky odstraníme a vyzkoušíme řazení jednotlivých převodových stupňů.

Tento postup platí jen při minimálních vůlí, takže pokud jsou vůle větší tak nezbývá než doladit nastavení systémem pokus-omyl :-)

Mě se podařilo nastavit řazení na první pokus, nešla tam dobře zpátečka a 6tý rychlostní stupeň.

Autor: Tydou
***Calibra V6 forever***
***MístoAdministrátor webu calibra.cz***
Tydou bez Týdi, ne bez Tydoua, to i hluchej vidí že to zní blbě
Obrázek
Calibra V6 r.v. 96
Calibra Turbo 4x4 r.v. 93

Zpět na “FAQ - Často kladené technické dotazy”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host