V první řadě je lepší eliminovat velký hrk samotné kulisy, jsou dvě možné varianty. Jedna varianta je s gumovým kroužkem, který stačí dát nový nebo případně ho podlepil několika závity el. pásky nebo druhá varianta s plastovou koulí, která má takové drážky a do nich jde nastrčit kousek gumy a tim jí trochu roztáhnout tak, aby přestala hrkat.

Pokud chcete kratší celou řadící páku tak stačí sehnat třeba z Astry G, ta je o dobrý 2-3cm kratší.
Další velká vůle je v samotném mechanizmu řazení a to v dílech 5,6,7 a vymačkaný čep 11. Díly 5-7 mi soustružník vytočil ze silonu aby machanizmus dělal jen otáčivý pohyb, protože origo je nějaká pěnová guma, která je vymačkaná. Čep 11 jsem dal nový a je o dost lepší než původní, origo je plechový výlisek a nový trochu modernější už z pořádného materiálu.
Samotné nastavení řazení je už brnkačka.
Povolte si šroub M8, který spojuje tyč řazení s mechanizmem řazení.

Pak nastavte řadící páku v neutrální poloze úplně vlevo tak, aby se vám kryly otvory v páce a tom "domečku". Mezi sebou je zaaretujte šroubem M5 nebo vrtákem velikosti 5.



Na převodovce vyjměte špunt, který je u převodovek F28 a F25 hned nad táhlem samotné převodovky a u převodovek F16-F20 kousek vedle
F16-F20

F25 a F28

Celé táhlo natočíme kousek proti směru hodinových ručiček a při tom vsouváme opět delší šroub M5 nebo vrták do otvoru po špuntu dokud nezapadne do otvoru v táhle.


Takto máme nastavenou kulisu i mechanizmus ve správných polohách a můžeme utáhnout šroub M8, aretační přípravky odstraníme a vyzkoušíme řazení jednotlivých převodových stupňů.
Tento postup platí jen při minimálních vůlí, takže pokud jsou vůle větší tak nezbývá než doladit nastavení systémem pokus-omyl

Mě se podařilo nastavit řazení na první pokus, nešla tam dobře zpátečka a 6tý rychlostní stupeň.
Autor: Tydou