Převodovky

Vytvořeno: 26. září 2015
Napsal Super User



Co model Calibry to jiný typ převodovky. Jako nejshodnější lze označit převodovky pro modely 8V a 16V. Jedná se o pětistupňové přímo řazené mechanické převodovky. Se zpátečkou řazenou přes "O" kroužek na místo jedničky.

Převodovka pro V6 je zcela odlišná a to jak převodovými poměry tak také řazením zpětného chodu. Ten se sice také řadí přes "O" kroužek ale doprava a dozadu.

Převodovka pro Turbo je tak trochu z jiného světa. Za prvé nepochází z dílny Opela a za druhé má skvělých šest! rychlostí. Zpátečka se řadí stejně jako u 8V a 16V.

Automatické převodovky se nabízely pro 8V, 16V a V6. Pro V6 byly později k dispozici rel. sofistikované krom běžného programu měly i program sport a zimní režim. Počet stupňů je roven čtyřem.

 

 

Calibra převodovka 1.st 2.st 3.st 4.st 5.st 6.st zpátečka stálý převod množství oleje [litrů]
8V F16 WR 3.55 = 39/11 1.95 = 41/21 1.28 = 37/29 0.89 = 33/37 0.71 = 29/40 - 3.33 3.55 1.90
8V (alternativne) F16 CR 3.55 = 39/11 2.16 = 41/19 1.48 = 37/25 1.13 = 35/31 0.89 = 33/37 - 3.33 3.72 1.90
8V, 16V (jako náhrada od r.94) F18 WR 3.58 = 43/12 1.87 = 43/23 1.23 = 38/31 0.92 = 34/37 0.74 = 32/43 - 3.33 3.57 1.90
8V, 16V (jako náhrada od r.94) F18 CR / F18+ CR 3.58 = 43/12 2.14 = 45/21 1.48 = 40/27 1.12 = 37/33 0.89 = 33/37 - 3.33 3.74 1.90
16V F20 CR 3.55 = 39/11 2.16 = 41/19 1.48 = 34/23 1.13 = 35/31 0.89 = 31/35 - 3.33 3.55 1.90
V6 F25 CR 3.38 1.76 1.12 0.89 0.77 - 3.17 3.82 1.90
Turbo 4x4 F28/6 CR 3.57 2.16 1.45 1.10 0.89 0.74 3.32 3.72 1.80
8V, 16V - automat AF20 3.67 2.10 1.39 1.00 - - 4.02 2.40 3.5
V6 - automat AF22 3.67 2.10 1.39 1.00 - - 4.02 2.81 3.5

 

    - pro všechny modely s 4x4 je stálý převod 3.72
    - převodovky F18xx jsou použity pro modelový rok 1994 a novější, a nutno říci že máte lepší pocit pružnosti z jízdy (osobně odzkoušeno u 8V).



Pokud Vás zajímá jaké oleje a v jakém množství, pak hledejte zde.



Nyní něco ke 4x4 - Rozdělovací převodovka tzv. transferbox
Výrobce Steyr-Daimler-Puch Fahrzeugtechnik Ges.m.b.H.
Typ AS-464
Převod 3.694
Funkční charakteristika Permanentní pohon na všechna kola, rozdělování momentu na přední/zadní kola pomocí kapalinové spojky

Brždění při rychlosti nad 25 km/h vypíná pohon 4x4, od mr.1994 se vypíná také při teplotě oleje nad 160°C

K vypnutí dojde rozněž při vytažení pojistky číslo F19
Senzor teploty oleje Je umístěn namísto kontrolního šroubu or mr. 1994
Olej Tmavě červený hustý olej. Množství 0.6litru s kvalitou: syntetický olej 19 40 703 (90 443 530) pokud se použije tento olej od mr.1994 odpadá jeho výměna z důvodu opotřebení. Osobně bych tomu moc nevěřil. Především je NUTNÉ kontrolovat správné množství oleje. Alternativně lze také lít olej: Castrol SYNTRANS 75W/80



autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 14.07.2004, všechna práva vyhrazena.
Změny vyhrazeny. Údaje nejsou závazné a je možné že během výroby je mnoho drobných změn.
Děkuji Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. za podnětné připomínky a doplnění.
Publikace či jakékoli jiné nakládání s tímto článkem pouze se souhlasem autora. Zdroj matriály Opel.
 

Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou