Olej v tachometru

Závada ze sáčku kuriozit. Olej který se tlačí náhonem z převodovky k tachometru.



Přesně toto se Vám s největší pravděpodobností nestane, protože to není zrovna běžná závada.

Tato závada se může stát pouze u Caliber s klasickým náhonem k tachometru. Cca od rv 1993 se do "lepších" typů Caliber dávalo elektronické počítání kilometrů pomocí impulzního čidla tam se olej k tachometru nemá jak dostat. Jediná možnost jak zjistit typ náhonu je že se podíváte. :-)

Odstranění závady: nový náhon a vyčistit tachometr od oleje.

autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 24.1.2004  

Prahové lišty

Lišty schované za dveřmi je praktická věc. Stíní nečistoty a chrání tak vnitřní prostor dveří od znečištění. Ovšem čas od času je třeba je sundat a omýt místa kde se velmi ráda zdržuje nečistota.
(tento článek není návodem a autor neručí za žádné škody způsobené tímto článkem)

 

Sundat lišty jde vcelku pěkně. Opatrně za ní na jejím konci (na straně zámku dveří) vezměte a směrem k sobě a zároveň trochu dolů vezmeme. Lišty jsou nacvakány na trny. Stejné trny najdete také na venkovních ochranných lištách.

 

Proč vůbec lišty sundávat?

a) kdo by nechtěl mít svého miláčka v top stavu :-)
b) hlavní důvod je ovšem hrozící koroze. Za lištou se může držet sůl ze zimního provozu značně dlouhou dobu.



Po demontáži
Pečlivě omyjeme špinavé místo. A nejlépe také ošetříme nějakým ochranným prostředkem na laky vozidel. Prostě to naplácáte nějakou leštěnkou :-D. Velmi pečlivě také omyjeme lišty. Hlavně na vnitřní straně. Ve žlábku za který jsou přichyceny se může skrývat nebývalé množství bláta.





Montáž:
Nyní si už jen počkat na oschnutí a lišty nacvaknout nazpět.



Našli jste korozi:
Nedá se nic dělat. Ta se musí odstranit. Doporučuji velmi pečlivě korozi vybrousit az na stříbrný plech. Následně odmastit nejlépe C6000 nebo toulenem. Natřít základní barvou a Opravit vlastní lak. Pokud máte původní barvu tak v Opel servisu koupíte tzv. korekční tužku. Zachází se s ní jako s lakem na nehty.

Pokud si na tuto opravu netroufáte nezbyde vám než si tuto drobnost nechat udělat u profesionálů nebo známého.

Korekční tužka vás přijde v pípadě že nevlastníte metalízu na cca 80,-Kč a v případě melatízy na cca dvojnásobek (tužky jsou dvě: barva a lak).



Obrázky:

 



autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 12.11.2003  

Zpětné zrcátko

Rádi by jste věděli co se skrývá pod obalem zpětného zrcátka?

(tento článek není návodem a autor neručí za žádné škody způsobené tímto článkem)
Takhle nějak to vypadá když do Vás "narazí nezkušený řidič".

Pozadí jak k tomu došlo myslím není předmětem dnešního článku :-) Takže tedy začnu malým cenovým úvodem. Opel AutoVars, Praha 7 mi sice na dotaz sdělil ceny jednotlivých dílů zpětného zrcátka (dále jen: zrcátka). Ovšem koupit jsem je již nepořídil, protože mi bylo sděleno, že u nich koupím pouze celé zrcátko za cenu cca 7500,- Ceny dílů: Obal zrcátka sestávající ze dvou krytů (v laku, ovšem jako náhradní díl NElakované) a černého rámečku cca 1200,- dále celý "vnitřek" zrcátka cca 3500,- sestávající z kovové konstrukce, elektroinstalace a el. motorku. Jako poslední díl je vlastní vyhřívané sklo v ceně 2200,-!!! Kč. Ceny jsou poplatné pro 10/2003. Vzhledem k tomu, že jsem měl štěstí a odnesl to pouze onen obal tak prvotní náklad činil pouze oněch 1200,-. Koupeno u Autotechnik Zralý Praha. Ceny má takřka stejné jako originální prodejce Opel. Zakopupené díly jsou originální a nesly polepky od GM.
Rozebrání zrcátka již byla parketa na kterou jsem se těšil ještě méně než na placení krytu. Nakonec to ale nebyla taková hrůza. Nejprve jsem sejmul rohovou krytku zrcátka na dveřích v interiérové straně. V rohu dveří ja nacvaknutá na čep a na druhé straně drží na dvou trnech, které se rády lámou. Dávejte tedy při sundávání pozor.

Dále jsem odšrouboval tři šroubky které drží vlastní zrcátko. (klíč č. 10) Poté jsem odpojil kabel elektroinstalace a zrcátko mohl odnést domů na důkladné prozkoumání. Jednotlivé díly jsou k sobě rel. důmyslně poskládány. Jediná možnost jak díly rozebrat je vytlouct čepy (viz. obrázek). Čepy se vytloukají zespod nahoru. Pro vytlučení čepů se hodí tyčka o délce cca 5-6cm a tl. cca 2mm. Já jsem použil vrták uvedených rozměrů :-)

Zastavím se ještě u vlastního skla zrcátka. Vlastním vymoženost vytápěného zrcátka. Ovšem při zjištění ceny jsem asi trochu zbledl. :-)) Kždopádně onen náhradní díl má celkem 3 části. Je to vlastní sklo. fólie s vodivým (vyhřívacím) potiskem a plastový výlisek který slouží jako nosná konstrukce. Mě se podařilo poškozené sklo oddělit od vyhřívací fólie aniž bych ji poškodil. Mám tedy jistou šanci sehnat pouze patřičně prohnuté sklo za trochu nižší cenu :-) Jak jsem pochodil dám vědět.

Nyní mě čeká olakování dílu. Opel nabídl cenu cca 1000,- Kč. A potom už jen zpětné sestavení a montáž na Calibru. Každopádně Calibra je touto dobou v garáži a vyjede až příští rok.



Obrázky:


autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 06.10.2003  

Přední světla

Potřebujete z nějakého důvodu umět rozebrat přední světlo?
Pokud ano, čtěte vesele dál.
(tento článek není návodem a autor neručí za žádné škody způsobené tímto článkem)
 
 
Ahoj, je tu článeček o rozebrání a složení předního světla.

O tom, že se musí sundat přední nárazník asi nikdo nepochybuje a že to není velký problém asi ví většina lidí. Proto tento popis zanedbám. Přední světlo drží ve valné většině případů na třech šroubcích. Vše samořezky. Pozor jedna z nich má jiný tvar závitu (narážím na zpětnou montáž). Dvě samořezky jsou nahoře a jedna dole. Číslo klíčku je "8". Na tu spodní se dostanete ne zrovna snadno ale s delším nástavcem (cca 20 cm) to lze vcelku bez problému.

 

Obrázky:

 

Při vyndávání postupujte opatrně aby jste neulomili ony přichytávací pacičky. Světlo začněte vyndávat od středu vozu směrem ven. Po vystrčení světla přijdou na řadu konektory. Jsou dva nebo tři, podle toho jestli máte el. stavitelnou výšku světlometů. Vycvaknutí je hračka.

Když máte světlo venku najděte si dostatečně velkou plochu na rozebrání, třeba stůl :-)

Nahoře na parabole jsou takove male kovové caplíky. Ty jdou za přispění malého šroubováčku snadno dolů. Jsou 3 nahoře stejný počet dole a po jednom po stranách. Celkem tedy 8 plýšků.

Po secvakání pozor na oddělení obalu s krycím sklem. Jde to snadno. Nyní je třeba vyšroubovat (vycvaknout) objímku s blinkrem. Hned po ní výškové nastavení světel (jemě otočte po směru hodinových ručiček). Vyndá se (z paraboly) vysazením z držáčku (který drží v parabole) směrem dolů.

Poté se již jen vycvaknou držáčky paraboly která drží v obalu (opatrně). Dále se sundají dráty. A máte to na kusy. :-)) Nic složitého. Pokud chcete světlo umít (moc nedoporučuji) tak veeelmi jemným hadříčkem. A ihned utřít opět VELMI jemě do sucha. Rozhodně neumývejte krycí sklo. Je zevnitř opatřeno nástřikem proti pocení a asi by nebyl dobrý nápad to umýt.

Vědět jak to složit nazpět asi nebude problém...

p.s. ještě malá poznámka k výkonu žárovek: Do dálkového světla si celkem v pohodě můžete dovolit dát až 100W žárovku (ovšem vyhláška to nedovoluje). Konstrukce to umožňuje. Narážím zde na problém s tavením paraboly. Ovšem do mlhovky či potkávacího světla silnější žárovky vřele NEdoporučuji. Viz. roztavené paraboly, přečtěte si fórum. Jediné co tam lze bezpečně provozovat je předepsaná wattáž tj. 55W a použít větší svítivost. Já používám +30%. A je to hodně znát.



Seznam žárovek v parabole:

popis standardní žárovka náhrada žárovky
potkávací H1 55W +30% nebo +50% svítivosti
mlhovká H3 55W +30% nebo +50% svítivosti
dálková H1 55W až 100W (na vlastní nebezpečí)
blinkr klasická 10W žárovka -
parkovací malá 5W žárovička -



A na úplný závěr. Pokud rozbijete sklo a zbytek Vám zůstane celý nezoufejte. Investice v cca 8 tis. Kč Vás mine. Bohatě postačí koupit přední sklo za cca 1 tis. Kč.

Takto vypadá nové sklo oproti 13 let starému a v porovnání na světlometu.

Hodně světla hlavně v noci přeje :



autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 17.07.2003
Foto skel poskytl Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 03.01.2011
 

Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou