Výfuk
- 27. září 2015
- Tydou
Pozor: pouze pro novější způsob vedení výfukového potrubí a to POD zadním ramenem.
Walker patří k poměrně slušným výrobcům. Donesla se mě zpráva že dokonce vyrábí přímo pro "Adama". Jestli je tomu doopravdy však nevím. Cena výfuku je přijatelná.
|
Zde myslím není co vysvětlovat. Snad jen drobná zjištění a doporučení:
Původní GM výfuk dosloužil. Jeho životnost = 11 let. To je myslím velmi slušné.
Výfuk si ošetřete antikorozní ochranou. Nejlépe zinkový spray. A jako vrchní vrstvu stříbrnou vypalovací barvu.
popis | cena |
koncový díl výfuku | 4.395,- |
zinkový spray | 250,- |
stříbrný vypalovací spray | 250,- |
popis |
sada klíčů gola vel. 13 |
šroubovák menší |
kleště |
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 03.02.2004
Spojkové lanko
- 27. září 2015
- Tydou
Výměna spojkového lanka, patří k těm jednodušším pracem na Calibře. Alespoň podle mě :-) V motorovém prostoru zcela jistě u pedálu už to taková legrace není.
Komentáře k obrázkům:
červeně: pohyblivá páka táhla, zde se tahem lanko vyvlékne.
modře: pevné uchycení spojkového táhla.
zeleně: závlačky krytu nad pedály, otočit o 90°
oranžově: pružina na spojkovém pedálu
fialově: náčrt polohy spojkového lanka, zde je vidět vstup do kabiny.
Nejdříve jsem zařadil jedničku a pro jistotu použil i ruční brzdu. Poté zvednul kapotu motorového prostoru a odstranil krabičku s pojistkama a dal jí stranou. Dále stačí zatáhnout u páky na převodovce za lanko a vyháknout ho směrem do strany ke kolu. Dále se vyhákne z pevného úchytu na převodovce a z vodícího plechu pod pojistkovou skříňkou. Nyní se už musí do auta. A nastává těžší část.
Pootočením o 90° se povolí závlačky držící kryt nad pedály. Kryt se vyndá mimo vůz. Spojkový pedál napíná pružina, pomocí šroubováku se vyháknou OBA konce. Nejprve dole a poté nahoře. Horní část pružiny tvoří pojistku proti vytažení konce spojkového lanka z pedálu. Tím jde vyháknout spojkové lanko a směrem od motoru úplně vyndat.
Před vlastní montáží doporučuji nastavit na novém lanku stejnou délku lanka jako na starém kusu. Nejprve se vsune konec lanka k převodovce, ale nenasazuje se. Poté se zasune druhý konec od motoru směrem dovnitř. Pak z5 do auta a zaháknout konec lanka do pedálu. Což ještě není problém, ten nastává při zaháknutí pružiny. Nejprve horní část jako pojistku proti vyháknutí. Jde to pomocí dvou šroubováků. Jeden menší a druhý veliký :-) malým si směřujete pružinu a druhým velkým ji tlačíte na své místo. Pokud zvádnete toto tak jste vyhráli. Spodní část je již hračka. Poté stačí nasadit kryt pedálů a přesunout se k motoru. Zde si zaháknete lanko do pevného držáku, rukou zatáhnete za lanko a zaháknete z5 za páku. Zkontrolujete výšku pedálu spojky. Ev. ji doladíte opětovným vyháknutím a přitažením/povolením silonového konce na lanku.
Na konec lanka u převodovky doporučuji dát jako pojistku jednu, lépe však dvě matičky. Již jsem viděl jak se na silonovém konci lanka strhl závit a auto skoro vjelo skrz zavřená vrata do garáže.
Komentáře k obrázkům:
spojková lanka: nové, staré a dole z Kadetta. Trochu jiné, ale JDE POUŽÍT.
žlutě: hrdlo válečku se vsune do průchodky směrem od motoru do kabiny vozu.
další 3 obrázky ukazují špatný stav ochranné vrstvy lanka a lanka samotného.
poslední obrázek: lanko prořezalo linku do vodícího válečku. Zanedlouho by se roztřepilo a prasklo.
Od nejlevnějších značek např. Pimax kde za lanko dáte cca 700,- až po dražší a opravdu kvalitnější Sachs za cca 1200,- Práce servisu by neměla přesáhnout sazbu jedné hodiny. Na delší dobu no opravdu není. Zkušený technik to vymění do 20min.
Výměna servo oleje
- 27. září 2015
- Tydou
Nedílnou součástí celého systému je olejová náplň.
Výměna by se měla provádět co 3. výměnu motorvého oleje tedy co 45tkm. Špatný stav oleje poznáme velmi lehce. Nová náplň je jasné červené a čiré barvy, pokud je starý olej kalný a nebo nedej bože obsahuje špinky kovu je v kritickém stavu. V takovém případě jeho NEvýměna vede k poškození buď seropumpy nebo posilovače samotného. Špatný stav oleje může také způsobovat nepěkné zvuky v krajních polohách volantu.
|
POZOR: A to zejména na použitý typ oleje. Nenechte se zmást prodejcem, už se mi stalo a nejen mě, že chtěl dotyčný "odborník" prodat naprosto nevyhovující olej. Který směle vydával za ten správný!
Olej musí mít nápis: DEXRON II (originál), nebo modernější a plně zastupitelný DEXRON III. Cokoliv jiného NESMÍTE do systému nalít! Jakákoliv jiná náplň vede k destrukci celého systému.
Pro vysvětlení: DEXRON II je označení typu a kvality ne výrobce. Výrobců takovéhoto typu oleje je několik. Jedním z mnoha je např. Castrol, Motul, Texaco, Sunoco a další.
Rozdíl mezi verzí II a III je zejména ve zlepšení vlastností při nízkých teplotách okolo -20°C a dále došlo ke zlepšení celkových antioxidačních vlastností. Pokud vaše volba padne na novější Dexron III je to dobrá volba.
popis | cena |
olej Castrol Dexron III | cca 200,- |
nová sponka na hadici u serva | 12,- |
popis |
sada klíčů gola |
šroubovák |
kleště |
hadr na otření potřísněných částí |
záchytná nádoba |
|
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 18.02.2004
Nádobka chl. kapaliny
- 27. září 2015
- Tydou
Pozor: na různé typy nádobek zejména jejich použitý materiál.
Na vyčištění nádobky se nechá použít mnoho metod. Jsou jimi: nádobka ponořená do kbelíku s octem. Toto je způsob který najdete na stránkách FruFrua. Toto by mělo účinkovat na nádobky použité v 8V. Nebo trochu drastičtější a tou je kyselina solná (hydrochloric acid) zakoupená v drogerii. Není umístěna v běžném pultu, musíte si o ní říci.
|
- Při demontáži na nás vyteče menší část nemrznoucí směsi. Tu je třeba odchytit a ekologicky zlikvidovat. Při této akci doporučuji kapalinu vypustit, vymýt chladící soustavu a dát novou nemrznocí směs. Nejlépe modré barvy. Různé barvy nemrznoucích směsí se nesmí míchat!
- Mnou demontovaná vyrovnávací nádobka byla nejprve zbavena měděných trubiček. Ty jsem později přeleštil a vrátil na původní místo. Otvory jsem ucpal korkovými zátkami a nádobku naplnil neředěnou kyselinou. Poté počkal cca 2-3 hodiny a kyselinu slil zpět do původního obalu. Nádobku propláchnul proudem čisté vody.
- POZOR: na potřísnění kyselinou! všichni jsme chodili do ZŠ tak víme co umí!
- Znehodnocenou kyselinu jsem odvezl do sběrného dvora našeho města.
- POZOR: ne každý materiál je této kyselině odolný. Zaručeně funguje na nádobky u V6. Kyselina 100% zničí uzávěr nádobky.
- Výsledek čištění je patrný z fotografie.
Pokud si pokládáte otázku proč jsem nepoužil postup zveřejněný Fruem, tak odpovídám že použil. Ale nezafungoval :-( Tak jsem našel vlastní řešení. Zřejmě je veliký rozdíl mezi usazeninami z ostřikovačů a z usazenin od chladící kapaliny.
popis | cena |
kyselina solná (drogerie) | 200,- |
korkové špunty patřičné velikosti | ? |
popis |
sada klíčů gola vel. 10, 13 |
šroubovák menší |
kleště |
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 08.02.2004