Hmotnostní údaje

popis 2.0i 8V
85 kW
(115PS)
2.0 16V 
110kW
(150PS)
2.0 16V 
100kW
(136PS)
2.5 V6 
125kW
(175PS)
2.0 16V T
150 kW
(204PS)
typ motoru C20NE C20XE X20XEV C25XE/X25XE C20LET
dovolená celková hmotnost, převodovka manuální, bez klimatizace 1635 1665 1670 1745 1760
dovolená celková hmotnost, převodovka manuální, s klimatizací 1665 1695 1700 1775 1790
dovolená hmotnost na přední nápravu, bez klima 825 855 855 930 910
dovolená hmotnost na přední nápravu, s klima 855 885 885 960 940
dovolená hmotnost na zadní nápravu, bez klima 855 855 855 950 930
dovolená hmotnost na zadní nápravu, s klima 855 855 915 980 970
užitečná hmotnost, bez klimatizace (s klima +30kg) 1215 1245 1250 1325 1375
dovolené zatížení střechy 100 100 100 100 100
hmotnosti přívěsu nebržděného, v závorce pro 4x4 660 (580) 580 650 660 700
hmotnosti přívěsu bržděného, v závorce pro 4x4 1350 (1300) 1200 1350 1350 1300
hmotnost na závěsné zařízení 75 75 75 75 75
* Hmotnosti pro modelový rok 1993-1994
** Při zatížení střechy je max. rychlost vozidla doporučena na 120 km/h
*** Všechny hmotnosti v [kg]
**** Součet hmotností na prední a zadní nápravu nesmí překročit hm. celkovou
***** Hmostnosti bržděného přívěsu při stoupání max. do 12%


autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 30.01.2004, všechna práva vyhrazena. Publikace či jakékoli jiné nakládání
s tímto článkem pouze se souhlasem autora. Zdroj matriály Opel.
 

Brzdová kapalina

Nejdůležitější věc na autě jsou brzdy.
Nedílnou součástí brzdové soustavy je brzdová kapalina.

 

Brzdové kapaliny:
název bodu varu bod varu za mokra DOT specifikace
Motul Racing Brake Fluid 600 312°C neudáno 5.1
Motul DOT 5.1 Brake Fluid 270°C 185°C 5.1
Castrol SRF Racing Brake Fluid 300°C neudáno 4
Castrol Response Super DOT 4 neudáno neudáno 4
ATE Brake Fluid Typ 200 280°C 200°C 4
ATE Brake Fluid Super DOT4 260°C 180°C 4
Valvoline Super Brake&Clutch Fluid DOT 5.1 270°C neudáno 5.1
Valvoline Universal Brake&Clutch Fluid DOT 4 260°C neudáno 4
Syntol HD 265 260°C neudáno 4

Vysvětlení k tabulce: čím vyšší je hodnota bodu varu tím lépe. Bod varu za vlhka (mokra) je hodnota bodu varu u rok staré brzdové kapaliny, která již ze vzdušné vlhkosti absorbovala vodu. Specifikace DOT je předpis minimální hodnoty bodu varu pro danou třídu. Např. DOT 4 má min. bod varu 230°C a přesně min. tato specifikace by se měla do Calibry lít.



Motor Vás veze, ovšem brzdy Vás chrání. Brzdy je ta nejdůležitější součást auta, kterou na ní máte. Mnozí ani netuší že výrobce doporučuje každý rok kontrolu brzdové kapaliny. A to především její bod varu, který se postupem času snižuje. Brzdovou kapinu je doporučeno vyměnit jednou za dva roky.

Jak to tedy je? Bod varu brzdové kapaliny je podle normy DOT4 230°C, ale po roce klesá přibližně na 180°C. Tato degradace vlastností vzniká absorbcí vzdušné vlhkosti (vody). Voda vaří při 100°C. Čím více vody tím horší vlastnosti. Pro sportovní vůz jakým je Calibra se za minimum nechá požadovat hodnota 155°C. Tuto hranici dosahuje brzdová kapalina právě po cca dvou letech.

Takže brzdová kapalina je opravdu velmi náročná náplň, musí splňovat mnoho nároků jako např. mazivost, chemickou stálost proti oxidaci, minimální odpařivost, nesmí vyvolávat korozi kovů, nesmí narušovat pryžové součásti brzdového systému, kterých je požehnaně (pozor, kapalina ale přesto není přátelská k laku, vyvarujte se jeho potřísnění!!! A když už dojde k potřísnění tak lak může doslova stéci dolů. Přestože je kapalina náročnou není nejdražšší a nejobjemnější. Není jí potřeba mnoho do Calibry je náplň 0,40 litru a cena cca od 60,-Kč za litr v obyčejné kvalitě až po cca 150,- za nejlepší typy.

Pokud máte pocit, že Vám brzdy při brždění tzv. vadnou je velmi pravděpodobné, že příčina bude právě v brzdové kapalině.


autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 29.01.2004, všechna práva vyhrazena. Publikace či jakékoli jiné nakládání s tímto článkem pouze se souhlasem autora. Zdroj weby výrobců.  

Obecné údaje

popis 2.0i 8V
85 kW
(115PS)
2.0 16V 
110kW
(150PS)
2.0 16V 
100kW
(136PS)
2.5 V6 
125kW
(175PS)
2.0 16V T
150 kW
(204PS)
typ motoru C20NE C20XE X20XEV C25XE/X25XE C20LET
pořadí zapalovaní 1-3-4-2 1-3-4-2 1-3-4-2 1-5-3-6-2-4 1-3-4-2
volnoběžné otáčky [ot./min.] 720-880 860-1020 670-1030 600-800 860-1020
obsah CO ve volnoběhu max.0.4% 0.3/0.4%(M2.5/M2.8) max. 0.5% max. 0.5% max.0.4%
obsah CO2/CO ve volnoběhu 14.5-16 / 0.1-0.5 vol.% 14.5-16 / 0.1-0.5 vol.% 14.5-16 / 0.1-0.5 vol.% 14.5-16 / 0.1-0.5 vol.% 14.5-16 / 0.1-0.5 vol.%
obcah HC ve volnoběhu 100 ppm 100 ppm 100 ppm 100 ppm 100 ppm
zvýšený počet otáček 2800-3200ot/min - Co max. 0.3 vol.% 0.3 vol.% 0.3 vol.% 0.3 vol.% 0.3 vol.%
hodnota lambda sondy karbur./vstřik. 0.97-1.03 0.97-1.03 0.97-1.03 0.97-1.03 0.97-1.03
kontrola, nastavení
rozvodový řemen kontrola / výměna [km] 20.000 / 60.000 30.000 / 60.000 30.000 / 60.000 30.000 / 60.000 30.000 / 60.000
typ zapalovacích svíček Bosch WR8DC, Bosch WR8DC4 Bosch FR8LDC, Bosch FR8LDC4 Bosch FR8LDC, Bosch FR8LDC4 Bosch FR8LDC, Bosch FR8LDC4 Bosch FR7LC2
jiskrová mezera elektrod [mm] 0.7 až 0.8 0.7 až 0.8 0.7 až 0.8 0.7 až 0.8 0.7 až 0.8
interval výměny zap. svíček 2 roky / 30.000 km 4 roky / 60.000 km 4 roky / 60.000 km 4 roky / 60.000 km 2 roky / 30.000 km
vůle ventilů - nenastavuje se hydraulické hydraulické hydraulické hydraulické hydraulické
klimatizace
náplň R12/R134a R12 R 134a R 134a R12
plnící množství [gramů] 1100 / 1000 1100 1000 1000 1100
chladící olej 90-120 149 49 870(OPEL) PAG PAG 149 49 870(OPEL)
množství [ccm] 240 / 295 240 295 295 240
elektroinstalace
max.startovací příkon [A] 119-145 119-145 167-205 167-205 119-145
výkon alternátoru [A]/[V]/[ot/min] 46/14/2000 46/14/2000 100/14/6000 100/14/6000 46/14/2000
servisní intervaly [km]/[čas-hod]
  15000/1.3 15000/1.3 15000/1.4 15000/1.3 15000/1.3
  30000/1.7 30000/1.8 30000/1.7 30000/1.5 30000/1.8
  45000/1.3 45000/1.3 45000/1.4 45000/1.3 45000/1.3
  60000/1.7 60000/1.8 60000/1.7 60000/2.3 60000/1.8
  a tak dále... a tak dále... a tak dále... a tak dále... a tak dále...


autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 30.01.2004, všechna práva vyhrazena. Publikace či jakékoli jiné nakládání
s tímto článkem pouze se souhlasem autora. Zdroj matriály Opel.

Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou