Hmotnostní údaje
- 27. září 2015
- Tydou
popis | 2.0i 8V 85 kW (115PS) |
2.0 16V 110kW (150PS) |
2.0 16V 100kW (136PS) |
2.5 V6 125kW (175PS) |
2.0 16V T 150 kW (204PS) |
typ motoru | C20NE | C20XE | X20XEV | C25XE/X25XE | C20LET |
dovolená celková hmotnost, převodovka manuální, bez klimatizace | 1635 | 1665 | 1670 | 1745 | 1760 |
dovolená celková hmotnost, převodovka manuální, s klimatizací | 1665 | 1695 | 1700 | 1775 | 1790 |
dovolená hmotnost na přední nápravu, bez klima | 825 | 855 | 855 | 930 | 910 |
dovolená hmotnost na přední nápravu, s klima | 855 | 885 | 885 | 960 | 940 |
dovolená hmotnost na zadní nápravu, bez klima | 855 | 855 | 855 | 950 | 930 |
dovolená hmotnost na zadní nápravu, s klima | 855 | 855 | 915 | 980 | 970 |
užitečná hmotnost, bez klimatizace (s klima +30kg) | 1215 | 1245 | 1250 | 1325 | 1375 |
dovolené zatížení střechy | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
hmotnosti přívěsu nebržděného, v závorce pro 4x4 | 660 (580) | 580 | 650 | 660 | 700 |
hmotnosti přívěsu bržděného, v závorce pro 4x4 | 1350 (1300) | 1200 | 1350 | 1350 | 1300 |
hmotnost na závěsné zařízení | 75 | 75 | 75 | 75 | 75 |
** Při zatížení střechy je max. rychlost vozidla doporučena na 120 km/h
*** Všechny hmotnosti v [kg]
**** Součet hmotností na prední a zadní nápravu nesmí překročit hm. celkovou
***** Hmostnosti bržděného přívěsu při stoupání max. do 12%
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 30.01.2004, všechna práva vyhrazena. Publikace či jakékoli jiné nakládání
s tímto článkem pouze se souhlasem autora. Zdroj matriály Opel.
Brzdová kapalina
- 27. září 2015
- Tydou
název | bodu varu | bod varu za mokra | DOT specifikace |
Motul Racing Brake Fluid 600 | 312°C | neudáno | 5.1 |
Motul DOT 5.1 Brake Fluid | 270°C | 185°C | 5.1 |
Castrol SRF Racing Brake Fluid | 300°C | neudáno | 4 |
Castrol Response Super DOT 4 | neudáno | neudáno | 4 |
ATE Brake Fluid Typ 200 | 280°C | 200°C | 4 |
ATE Brake Fluid Super DOT4 | 260°C | 180°C | 4 |
Valvoline Super Brake&Clutch Fluid DOT 5.1 | 270°C | neudáno | 5.1 |
Valvoline Universal Brake&Clutch Fluid DOT 4 | 260°C | neudáno | 4 |
Syntol HD 265 | 260°C | neudáno | 4 |
Vysvětlení k tabulce: čím vyšší je hodnota bodu varu tím lépe. Bod varu za vlhka (mokra) je hodnota bodu varu u rok staré brzdové kapaliny, která již ze vzdušné vlhkosti absorbovala vodu. Specifikace DOT je předpis minimální hodnoty bodu varu pro danou třídu. Např. DOT 4 má min. bod varu 230°C a přesně min. tato specifikace by se měla do Calibry lít.
Motor Vás veze, ovšem brzdy Vás chrání. Brzdy je ta nejdůležitější součást auta, kterou na ní máte. Mnozí ani netuší že výrobce doporučuje každý rok kontrolu brzdové kapaliny. A to především její bod varu, který se postupem času snižuje. Brzdovou kapinu je doporučeno vyměnit jednou za dva roky.
Jak to tedy je? Bod varu brzdové kapaliny je podle normy DOT4 230°C, ale po roce klesá přibližně na 180°C. Tato degradace vlastností vzniká absorbcí vzdušné vlhkosti (vody). Voda vaří při 100°C. Čím více vody tím horší vlastnosti. Pro sportovní vůz jakým je Calibra se za minimum nechá požadovat hodnota 155°C. Tuto hranici dosahuje brzdová kapalina právě po cca dvou letech.
Takže brzdová kapalina je opravdu velmi náročná náplň, musí splňovat mnoho nároků jako např. mazivost, chemickou stálost proti oxidaci, minimální odpařivost, nesmí vyvolávat korozi kovů, nesmí narušovat pryžové součásti brzdového systému, kterých je požehnaně (pozor, kapalina ale přesto není přátelská k laku, vyvarujte se jeho potřísnění!!! A když už dojde k potřísnění tak lak může doslova stéci dolů. Přestože je kapalina náročnou není nejdražšší a nejobjemnější. Není jí potřeba mnoho do Calibry je náplň 0,40 litru a cena cca od 60,-Kč za litr v obyčejné kvalitě až po cca 150,- za nejlepší typy.
Pokud máte pocit, že Vám brzdy při brždění tzv. vadnou je velmi pravděpodobné, že příčina bude právě v brzdové kapalině.
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 29.01.2004, všechna práva vyhrazena. Publikace či jakékoli jiné nakládání s tímto článkem pouze se souhlasem autora. Zdroj weby výrobců.
Obecné údaje
- 27. září 2015
- Tydou
popis | 2.0i 8V 85 kW (115PS) |
2.0 16V 110kW (150PS) |
2.0 16V 100kW (136PS) |
2.5 V6 125kW (175PS) |
2.0 16V T 150 kW (204PS) |
typ motoru | C20NE | C20XE | X20XEV | C25XE/X25XE | C20LET |
pořadí zapalovaní | 1-3-4-2 | 1-3-4-2 | 1-3-4-2 | 1-5-3-6-2-4 | 1-3-4-2 |
volnoběžné otáčky [ot./min.] | 720-880 | 860-1020 | 670-1030 | 600-800 | 860-1020 |
obsah CO ve volnoběhu | max.0.4% | 0.3/0.4%(M2.5/M2.8) | max. 0.5% | max. 0.5% | max.0.4% |
obsah CO2/CO ve volnoběhu | 14.5-16 / 0.1-0.5 vol.% | 14.5-16 / 0.1-0.5 vol.% | 14.5-16 / 0.1-0.5 vol.% | 14.5-16 / 0.1-0.5 vol.% | 14.5-16 / 0.1-0.5 vol.% |
obcah HC ve volnoběhu | 100 ppm | 100 ppm | 100 ppm | 100 ppm | 100 ppm |
zvýšený počet otáček 2800-3200ot/min - Co max. | 0.3 vol.% | 0.3 vol.% | 0.3 vol.% | 0.3 vol.% | 0.3 vol.% |
hodnota lambda sondy karbur./vstřik. | 0.97-1.03 | 0.97-1.03 | 0.97-1.03 | 0.97-1.03 | 0.97-1.03 |
kontrola, nastavení | |||||
rozvodový řemen kontrola / výměna [km] | 20.000 / 60.000 | 30.000 / 60.000 | 30.000 / 60.000 | 30.000 / 60.000 | 30.000 / 60.000 |
typ zapalovacích svíček | Bosch WR8DC, Bosch WR8DC4 | Bosch FR8LDC, Bosch FR8LDC4 | Bosch FR8LDC, Bosch FR8LDC4 | Bosch FR8LDC, Bosch FR8LDC4 | Bosch FR7LC2 |
jiskrová mezera elektrod [mm] | 0.7 až 0.8 | 0.7 až 0.8 | 0.7 až 0.8 | 0.7 až 0.8 | 0.7 až 0.8 |
interval výměny zap. svíček | 2 roky / 30.000 km | 4 roky / 60.000 km | 4 roky / 60.000 km | 4 roky / 60.000 km | 2 roky / 30.000 km |
vůle ventilů - nenastavuje se | hydraulické | hydraulické | hydraulické | hydraulické | hydraulické |
klimatizace | |||||
náplň | R12/R134a | R12 | R 134a | R 134a | R12 |
plnící množství [gramů] | 1100 / 1000 | 1100 | 1000 | 1000 | 1100 |
chladící olej | 90-120 | 149 49 870(OPEL) | PAG | PAG | 149 49 870(OPEL) |
množství [ccm] | 240 / 295 | 240 | 295 | 295 | 240 |
elektroinstalace | |||||
max.startovací příkon [A] | 119-145 | 119-145 | 167-205 | 167-205 | 119-145 |
výkon alternátoru [A]/[V]/[ot/min] | 46/14/2000 | 46/14/2000 | 100/14/6000 | 100/14/6000 | 46/14/2000 |
servisní intervaly [km]/[čas-hod] | |||||
15000/1.3 | 15000/1.3 | 15000/1.4 | 15000/1.3 | 15000/1.3 | |
30000/1.7 | 30000/1.8 | 30000/1.7 | 30000/1.5 | 30000/1.8 | |
45000/1.3 | 45000/1.3 | 45000/1.4 | 45000/1.3 | 45000/1.3 | |
60000/1.7 | 60000/1.8 | 60000/1.7 | 60000/2.3 | 60000/1.8 | |
a tak dále... | a tak dále... | a tak dále... | a tak dále... | a tak dále... |
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 30.01.2004, všechna práva vyhrazena. Publikace či jakékoli jiné nakládání
s tímto článkem pouze se souhlasem autora. Zdroj matriály Opel.