Ventil klimatizace

Vytvořeno: 27. září 2015
Napsal Tydou
Jednou z možností nefunkčnosti klikatizace může být "zaseknutý" ventil klimatizace.
 
(tento článek není návodem a autor neručí za žádné škody způsobené tímto článkem)
 

S klimatizací to může být docela boj :-) A to i přes to že je klimatizace v Calibře relativně jednoduché zařízení. Skládá se v podstatě jen z chladiče, kompresoru, trubek, výměníku, ventilu a několika málo "drobností".
Tento článek je věnován situaci, kdy klimatizace nefunguje přestože je naplněná, plyn neutíká a kompresor spustí. Závad může být více (vadný kompresor, nedostatečné naplnění klimatizace plynem), ale nejčastější závada je ukryta v interiéru Calibry. Tou zrádnou součástkou bývá ventil.

 

Demontáž:
  1. odpojení baterie není třeba
  2. vypuštění (lépe odsátí) plynu z okruhu klimatizace !
  3. kastlík neboli odkládací prostor u spolujezdce (4 šroubky, na tom nic není)
  4. odpojení kastlíku od osvětlení a od hadice klimatizace
  5. odšroubování podtalkového spínače na vnitřní cirkulaci vzduchu
  6. odkrytování samotného ventilu klimatizace
  7. vymontování samotného ventilu klimatizace

 

Obrázky:

Vyjmutí ventilu nejde snadno, ale jde. Podle fotografií je vidět jak do ventilu vedou celkem 4 trubky. Ty jsou k ventilu přitlačeny speciálními přípravky. Z každé strany je tak provedeno pomocí imbusových šroubů (různé velikosti :-( ).

Při demontáži počítejte s poškozením těsnících gumiček. Ale i kdyby k tomu nedošlo velmi doporučuji všechny gumičky vyměnit. Vyhnete se ev. dvojímu napouštění chladiva. Gumičky stojí jen několik málo korun.

Dále si připravte malou misku do které vytečou zbytky chladiva.

Co s vyndaným ventilem? Máte více možností. Kopit nový je ta nejjistější možnost jak klimatizaci rozchodit. Další možností je koupit použitý ventil ovšem vystavujete se riziku že na tom nebudete o mnoho lépe. Jako poslední možnost zmíním "rozchození" ventilu doma tzv. ala Přemek :-) Stačí ventil na hodinu či dvě ponořit naprosto celý do toulenu nebo podobné kapaliny. Tato možnost je také bez záruky uchození, leč často zafunguje.

 

Zpětná montáž:

 

viz. Demontáž po zpátku… :-D
Plus naplnit chladící okruh tím správným chladivem. Mnoho štěstí.

A ještě jedna neověřená!! informace: Tyto ventily jsou údajně na všech Opelech stejné. Co z toho plyne? Inu na Astru bude tento ventil zcela jistě levnější než na Calibru.



Obrázky:

autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 07.12.2003  

Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou