Výměna servo oleje

Vytvořeno: 27. září 2015
Napsal Tydou
Činnost posilovače řízení u tak těžkého vozu je velmi důležitá.
(tento článek není návodem a autor neručí za žádné škody způsobené tímto článkem)

Nedílnou součástí celého systému je olejová náplň.
Výměna by se měla provádět co 3. výměnu motorvého oleje tedy co 45tkm. Špatný stav oleje poznáme velmi lehce. Nová náplň je jasné červené a čiré barvy, pokud je starý olej kalný a nebo nedej bože obsahuje špinky kovu je v kritickém stavu. V takovém případě jeho NEvýměna vede k poškození buď seropumpy nebo posilovače samotného. Špatný stav oleje může také způsobovat nepěkné zvuky v krajních polohách volantu.

 

Výměna oleje (vypuštění):

 

  1. bezpečně zaklínujeme a zabrzdíme vůz
  2. připravíme si nádobu na zachycení oleje
  3. nádobu umístíme pod servopumpu
  4. povolíme víčko vyrovnávací nádobky
  5. povolíme oba přívody k servopumpě (hadice a trubka)
  6. oba konce svěsíme dolů k záchytné nádobě
  7. počkáme až vyteče všechen olej
  8. nyní již nesmíme nastartovat a hýbat volantem

 

Obrázky:

 



Popis:

POZOR: A to zejména na použitý typ oleje. Nenechte se zmást prodejcem, už se mi stalo a nejen mě, že chtěl dotyčný "odborník" prodat naprosto nevyhovující olej. Který směle vydával za ten správný!

Olej musí mít nápis: DEXRON II (originál), nebo modernější a plně zastupitelný DEXRON III. Cokoliv jiného NESMÍTE do systému nalít! Jakákoliv jiná náplň vede k destrukci celého systému.

Pro vysvětlení: DEXRON II je označení typu a kvality ne výrobce. Výrobců takovéhoto typu oleje je několik. Jedním z mnoha je např. Castrol, Motul, Texaco, Sunoco a další.

Rozdíl mezi verzí II a III je zejména ve zlepšení vlastností při nízkých teplotách okolo -20°C a dále došlo ke zlepšení celkových antioxidačních vlastností. Pokud vaše volba padne na novější Dexron III je to dobrá volba.

 

Přehled nakoupeného materiálu:

 

popis cena
olej Castrol Dexron III cca 200,-
nová sponka na hadici u serva 12,-

 

Přehled použitého nářadí:

 

popis
sada klíčů gola
šroubovák
kleště
hadr na otření potřísněných částí
záchytná nádoba



Výměna oleje (naplnění):

 

  1. nasadíme a zašroubujeme trubku do servopumpy
  2. připravíme si nasazení hadice na servopumpu
  3. dolijeme olej do vyrovnávací nádobky až po okraj
  4. počkáme dokud nezačne vytýkat olej z hadice u servopumpy
  5. poté ji okamžitě nasadíme a dotáhneme
  6. opět dolijeme olej do nádobky
  7. čekáme tak dlouho a dolíváme olej, dokud mizí v nádobce
  8. zde potřebujeme pomocníka!!
  9. ten nastartuje Calibru
  10. jemně a pomalu zahýbe volantem vpravo/vlevo cca 45°
  11. vy neustále hlídáte a dolíváte kapalinu do vyrovnávací nádobky!
  12. poté se znovu vše opakuje a úhel otáčení se zvyšuje až do plného rejdu
  13. vy neustále dolíváte olej do nádobky
  14. po ustálení musí být na rovině hladina oleje mezi ryskami na víčku a to po úplném zašroubování
  15. přebytek se vysaje a odstraní
  16. zkontrolujeme těsnost spojů a je hotovo

 

Obrázky:

 



autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 18.02.2004  

Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou